A projekt eredményeként létrejövő ajánlásokat és iránymutatásokat mindazon városok hasznosítani tudják, melyek ki akarják használni a kreatív iparukban rejlő lehetőségeket és átveszik a projektben alkalmazott módszereket.
Amíg a nemzetközi klaszter marketing eszközeinek tesztelése, kidolgozása úgy működik, mint egy tervezési eszköz, vagy mint egy befektetési alap, amelyet egyéb forrásokon keresztül finanszíroznak, valamint további eredmények mint a JAP a kreatív ipar támogatására, egyfajta hozzájárulás az ún. Green Paper-hez a Kulturális és kreatív iparban, intézményesített klaszterek és tartós nemzetközi hálózatok, minőségi klaszter kontakt pontok kipróbált és támogatott klaszter marketing programok, egy nemzetközi tanulmány a kreatív ipari vállalkozások városi helyszíneinek az összetevőiről (tényezőiről), és más városok számára történő kreatív kerületek fejlesztéséről.
Mielőtt kidolgozásra és alkalmazásra kerül a kreatív ipar promóciójának módszertana, szükségesnek tartottuk, hogy a projekt partnerek a lehető legjobban megismerjék a szektor helyzetét. E cél érdekében a Creative Cities partnerek közös módszertan felhasználásával elkészítették a projektben érdekelt öt város (Gdansk, Genova, Lipcse, Ljubljana, Pécs) kreatív iparának ún. SWOT elemzését. A SWOT elemzéssel feltérképezhető egy piac, iparág, üzlet, termék, szolgáltatás stb. piaci életképessége, illetve megismerhető, mely feladatok a legfontosabbak stratégiai szempontból.
Az elemzés elkészítésével elértük a projekt megvalósításának első jelentős eredményét.
A partner városok SWOT elemzései elérhetők ITT.